jahan sanat logo
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

محصولات دانش بنیان شرکت جهان صنعت کرمانشاه:

این شرکت پس از ساخت و طراحی خط نورد میلگرد مجموعه سیما فولاد کرمانشاه و دنبال دستیابی به دانش طراحی و ساخت بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات این صنعت اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان و عرضه محصولات با برند دانش بینیان نمود که در سال ۱۳۹۷ این توفیق حاصل گردید. با توجه به اینکه تاکنون کلیه خطوط نورد گرم از کشورهای خارجی وارد می شد با بومی سازی کردن ماشین آلات این صنعت می توان سالیانه از خروج صدها میلیون دلار ارز جلوگیری می کند. در زیر لیست محصولات دانش بنیان این شرکت آورده شده است و در حال تلاش است تا برخی از محصولات خط ذوب­آهن نیز به عنوان محصولات دانش بنیان قرارگیرد.

گیربکس کاهنده صنعتی با ظرفیت بالا

طراحی و ساخت گیربکس های صنعتی کاهنده با دور پایین و گشتاور بالا مخصوصا در صنعت نورد . در ظرفیتهای بالا و توان حتی بیش از ۱ مگاوات. در این طراحی ساخت گیربکس ها به منظور دستیابی به حداقل و حداکثر سرعت خطی مورد نظر با توجه به سایزهای تولیدی محصول انجام گرفت.

استند نورد گرم

استندهای نورد گرم شامل استندهای دافینگ ، میانی و پایانی که در اندازه ها و ظرفیت های مختلف ارایه می گردد. ساخت استندها روشهای معمول که با ریخته گری انجام می گرفت در این روش با اسلب ها و روشهای ماشینکاری انجام گرفته که در آن برخی از مشکلات ناشی از ریخته گری از جمله ایجاد ترکها و مکها و مشکلات ناشی از تهیه قالبها مرتفع گردید.

ترمکس(مبدل حرارتی) خط نورد گرم میلگرد

طراحی مناسب ابعاد و طول ترمکس و همچنین لوله ها و نازلهای آن و محاسبه فشار و دبی آب به منظور تغییر فاز متلوژیکی در میلگرد. با این تجهیز عملیات حرارتی در روی میلگرد صورت گرفته و باعث تغییر ساختار متالوژیکی آن شده و امکان ایجاد ساختار مارتنزیتی برای بالا بردن سختی در محصول ایجاد گردید.

 

گاردان صنعتی فورج شده در سرعت پایین و گشتاور بالا

طراحی گاردان صنعتی با مفصل های دو درجه آزادی به منظور انتفال توان از گیربکس به استند نورد در ظرفیتهای مختلف. نوع آوری این طرح بکارگیری روش تولید فورج در تولید گاردانها بوده که باعث بالا بردن استحکام آنها شده و دقت لازم را فراهم نمود.

 

نازل ترمکس مقاوم به فشار بالا و خوردگی

انتخاب مناسب قطر و اندازه نازلها و مهمتر از آن جنس نازل جهت مقاومت در برابر خوردگی و سایش با توجه به آجدار بودن میلگرد و دمای بالای آن و نیز سرعت خط تغییراتی در ساختار متالوژیکی ایجاد کرده که انتخاب نوع متریال و ویژگی مناسب آن از فاکتورهای مناسب این طرح می باشد.

مجموعه گیربکس و قیچی برش نورد گرم

طراحی و ساخت قیچی نورد بر اساس جنس و دمای فلز کاری . طراحی و ساخت بر اساس سرعت دورانی قیچی و جنس تیغه محاسبات و طراحی دقیقی در این قیچی و گیربکس محرک آن باید صورت گیرد تا بتواند با زمانبندی و سرعت مناسب برش شمش را انجام دهد.

اشتانگ (سوزن) کوره نورد

به منظور انتقال شمش داغ از کوره نورد به خط نورد از این دستگاه استفاده می شود. مکانیزم طراحی شده باید بتواند در زمان محدود با خرکت خطی شمش های داغ داخل کوره را به بیرون براند.مکانیزم حرکتی آن به صورت مکانیکی و توسط زنجیر کنترل می شود و مهمتر از این مکانیزم ، طراحی ساختار خنک کنندگی سوزن می باشد و براساس جنس سوزن و دمای کاری و سایر مشخصات فیزیکی باید خنک کنندگی لازم انجام شود.نوع آوری اصلی که در این طرح ایجاد شده استفاده از مکانیزم انتقال توان زنجیری به جای تسمه بوده که مشکلات لغزش تسمه ها برطرف شده و مقاوت در برابر حرارت در آنها افزایش یافته است